6 tips om jouw droomlichaam te bereiken en te behouden!


Wij krijgen vaak de vraag hoe we deze levensstijl toch volhouden. De tips die ik in deze blog geef hebben mij erg geholpen. Is voor iedereen anders natuurlijk, maar wie weet heb je aan één van deze dingen iets:). 

  • Schrijf je doel duidelijk op. Veel mensen die ermee beginnen hebben als doel afvallen of een beetje spieren opbouwen. Dit is een nogal vaag doel. Je kunt beter opschrijven wat je precies wilt bereiken. Dus voor mij was dit bijvoorbeeld: 15 kilo afvallen, elke dag energie hebben om leuke dingen te doen en mijn diabetes onder controle krijgen. Schrijf het dus ook op en nog beter maak het visueel. Je kunt bijvoorbeeld foto’s ergens op hangen waar je ze vaak ziet van mensen die volgens jou een mooi lichaam hebben. Ook kun je een notitie boekje aanschaffen waarin je je ”grote” doelen schrijft. Maar ook korte termijn doelen. Bijvoorbeeld: deze week wil ik minimaal 3 keer gaan sporten. En elke keer als je wilt opgeven of een dipje hebt kun je naar je doelen kijken.
  • Schakel een coach in. Zoals iedereen wel weet moet je voeding en training goed zijn om je doel te behalen. Heb je geen verstand van voeding en training schakel dan altijd meteen een coach in. Als je echt serieus wilt veranderen kun je het beter meteen goed doen. Veel mensen gaan zelf maar wat doen en zijn daarna jaren bezig om iets te bereiken en vaak lukt het niet. Terwijl je met een coach zeker weet dat je het goed doet. Zoek iemand waarbij je een goed gevoel hebt. Er zijn er genoeg tegenwoordig dus die kun je vast vinden! Je kunt ons ook altijd een mailtje sturen als je benieuwd bent naar het Gymjunkie Lifestyle Plan. Mail dan naar cynthia@gymjunkies.nl .
  • Een mooi lichaam is niet alles. Misschien vinden jullie dit een gekke tip, maar het is wel belangrijk te beseffen dat alleen een mooi lichaam niet gelukkig maakt. Dat dacht ik namelijk altijd, maar heb zelf ondervonden dat dat duidelijk niet zo is.( Lees hier mijn blog daarover). Je voelt je echt precies hetzelfde met een mooi lichaam als met een wat minder lichaam, tenzij je je mindset ook mee verandert! Dus als je ook met mindset bezig bent en jezelf leert accepteren om wie je bent en niet om hoe je eruit ziet, dan zul je vanzelf zien dat je fysieke doelen bereiken ook makkelijker gaat.
  • Ben niet te streng. Vaak denken mensen dat je alleen maar sla mag eten en elke dag uren moet trainen, maar dat is echt niet zo. Als fitness atleet moet je natuurlijk wel een stuk strenger zijn, maar we hebben het nu over de mensen die gewoon een mooi lichaam willen en zich gezond willen voelen. Daarvoor hoef je echt niet zo streng te zijn. Die balans is zo belangrijk om dit vol te houden. Ik doe dit al 2,5 jaar en dat kan alleen als je ook nog mag genieten van jezelf.
  • Schaf een activiteitstracker aan. Dit is natuurlijk niet perse nodig, maar ik heb hem sinds kort en kan nu al niet meer zonder. Had ik dit maar eerder gekocht! Het geeft je zo’n goed inzicht in wat je o.a. verbruikt, hoe je slaapritme is, hoeveel je verbrandt met je workout, hoeveel stappen je nog moet zetten en ga zo maar door. Als je daar meer info over wilt of wilt bestellen kun je hier klikken.
  • Heb er plezier in! Dit is ook zo belangrijk. Omdat het mijn passie is en ik heel graag gezond oud wil worden heb ik er plezier in om me ermee bezig te houden. Ik ben gek op krachttraining, dus ik ga (bijna) altijd met plezier. Zoek dus een sport die bij je past, iets dat geen moeite kost om erheen te gaan. En qua voeding kun je wat experimenteren. Zoek naar verschillende gezonde producten of maak lekkere recepten. Gaat erom dat het je niet tegen gaat staan. Voor iedereen is dat anders. Ik hou bijvoorbeeld niet van koken of ingewikkelde recepten. In het begin dacht ik dat ik wel moest, want dat was gezond. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ik hou  van simpel, dus eet ook altijd erg simpel. En daardoor hou ik het vol.

Zoek een manier die bij jou past. Er is niet één juiste manier of goede manier. Iedereen is anders en zo moet je ook deze levensstijl gaan zien. Je hoeft niet te doen wat een ander doet. Hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben en vergeet vooral niet te genieten van je fitjourney. Het hoeft niet allemaal snel, als het maar leuk is, je zult zien die doelen haal je dan vanzelf:).

Liefs, Cynthia

Je kunt me ook volgen via Bloglovin’, Facebook & Instagram

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.