trainingsfouten grotere billen

GROTERE BILLEN: 7 VEELGEMAAKTE TRAININGSFOUTEN

Heb jij ook eindeloze squats in je woonkamer gedaan om grotere billen te krijgen? Misschien ben je zelfs naar een gymclass gegaan die je beloofde de ronde billen van je dromen te krijgen. Helaas is de kans groot dat je deze trainingsfouten maakt en je vooruitgang niet zo snel gaat als dat je had gehoopt.

Gelukkig ben je niet de enige, veel mensen maken namelijk dezelfde fouten wanneer ze beginnen met het trainen voor grotere billen. Maar ook wanneer je niet het geld hebt om te investeren in een personal trainer, zijn deze 7 problemen gemakkelijk te vermijden.

1. Je hebt niet de correcte vorm

Je niet concentreren op je vorm is een van de belangrijkste redenen waarom je billen niet groter worden. Als het gaat om het trainen van je bilspieren in een poging om grotere billen te krijgen, is de vorm cruciaal. Weet je hoe moeilijk het eigenlijk is om een perfecte squat te doen?

Om er zeker van te zijn dat je je billen correct traint, moet je er zeker van zijn dat je je bilspieren gebruikt en elke beweging goed uitvoert. Als je grotere billen wilt, dan ben je vast bekend met de squat. Voordat je je echter concentreert op hoe diep je squat, moet je ervoor zorgen dat je lichaam in de juiste positie is: met je hoofd naar voren, je schouders naar achteren en je voeten op schouderlengte uit elkaar. Als je de basis onder de knie hebt, zul je verbaasd zijn hoe makkelijk het is om deze spieren effectief te trainen.

2. Je doet eigenlijk maar één of twee oefeningen

Squats, lunges en deadlifts zijn veruit de meest gebruikte oefeningen om de bilspieren te trainen, maar om resultaten te zien moet je een groter deel van het bilspiergebied trainen. Je kunt meer spieren opbouwen door variaties toe te voegen aan eenvoudige squats en lunges. Als je echt alleen maar squats en lunges doet om je billenspieren te trainen, is de kans groot dat je je bovendien gaat vervelen. Houd je workouts leuk en spannend door regelmatig af te wisselen, je lichaam weet dan niet wat het kan verwachten en dat zal helpen om sneller resultaat te boeken.

 

blog

Wil jij graag je billen laten groeien? En ze strakker en ronder krijgen? Dan is ons nieuwe Booty Programma ongetwijfeld iets voor jou!

3. Je gebruikt niet genoeg weerstand

Als het makkelijk begint te voelen, is de kans groot dat de oefening niet meer veel bijdraagt aan grotere billen. De bilspieren zijn een grote spiergroep en als zodanig kunnen ze veel aan – waarschijnlijk meer dan je denkt. Als je echt grotere billen wilt, dan moet je ervoor zorgen dat je uit de comfortzone gaat en zware weerstand toevoegt.

Dat betekent dat je moet gaan werken met weerstandbanden en gewichten. Als je significante veranderingen wilt maken op dit gebied dan moet je jezelf pushen. Houd wel in gedachten je waarschijnlijk minder reps kunt voltooien als je meer weestand gebruikt. Bouw het dan weer geleidelijk op naar meer reps.

4. Je eet niet goed

Als je denkt dat je kunt eten wat je wilt omdat je hard traint, dan heb je het helaas mis. Om spieren op te bouwen en vet te verbranden, moet je je houden aan een gezond dieet dat vol zit met groenten, magere eiwitten en goede vetten. Magere eiwitten helpen je lichaam om de spiervezels die tijdens de training zijn gescheurd te herstellen en op te bouwen, waardoor ze groter en sterker worden.

blog

5. Je doelen zijn niet realistisch

We maken ons allemaal wel eens schuldig aan te hard van stapel lopen en soms is een beetje gas terugnemen echt het beste wat je kunt doen. In deze tijd worden we omringd door beelden van het perfecte lichaam, wat resulteert in onrealistische lichaamsdoelen. Je kunt alleen werken met wat moeder natuur je heeft gegeven. Als je je doelen ondanks je harde werken niet haalt, is het misschien tijd om te stoppen en te bedenken dat ze misschien niet realistisch zijn voor jouw lichaamsbouw. Dat gezegd hebbende, de bilspieren reageren goed op consistente en gevarieerde training, dus de meeste mensen zullen in staat zijn om grotere billen te krijgen, maar alleen in verhouding tot hun lichaam als geheel.

6. Je doet te veel cardio

Om spieren op te bouwen, moet je krachttraining in je trainingsroutine opnemen. Te veel cardio is slecht omdat het spierbouw tegengaat. Voor maximaal resultaat kun je cardio- en krachttraining het beste op verschillende dagen doen – en als je ze in dezelfde training combineert, doe dan eerst de krachttraining.

blog

7. Je slaat rustdagen over

Hoe snel je dan ook resultaat wilt zien, het is superbelangrijk om niet te hard van stapel te lopen. Het kan voelen alsof je de boel verzaakt als je een rustdag neemt, maar het lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Alleen dan kan het echt bouwen en groeien. Als je niet regelmatig rustdagen neemt, kun je bovendien ook blessures oplopen, wat je zeker niet zal helpen. Streef ernaar om elke week minstens twee rustdagen te nemen om je lichaam de kans te geven te herstellen van intensieve training.

Als je niet helemaal zeker weet waar je moet beginnen, helpen we je graag op weg. Met onze trainingsschema’s op maat behaal jij het lichaam waar je al zo lang van droomt. Samen zorgen we dat je gestructureerd en realistisch te werk gaat. Voor meer informatie kun je ons mailen op info@gymjunkies.nl.

Wil je op de hoogte blijven? Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.