Lovehandles wegwerken

LOVEHANDLES WEGWERKEN MET GOEDE VOEDING ÉN DEZE 8 OEFENINGEN!


Iedereen kent ze wel: lovehandles. Maar hoe ontstaan ze nou precies? En nog belangrijker, hoe werk je ze weg? Dit leggen we eens grondig aan je uit! Lovehandles, ook wel zwembandjes genoemd, zijn vetrollen boven de heupen waar veel mensen last van hebben. Deze vetrollen steken uit boven je broek en zijn vaak goed zichtbaar met korte of zwemkleding. Dit kan zorgen voor een slecht gevoel of onzekerheid, maar gelukkig weten wij preciés de maniertjes om ervanaf te komen!

Hoe ontstaan lovehandles?
Lovehandles ontstaan door slechte voeding. Producten met veel koolhydraten zorgen ervoor dat jouw lichaam het hormoon insuline afgeeft, wat vaak leidt tot de aanmaak van lichaamsvet. Gebeurt dit rond de buik? Dan zie je dit na verloop van tijd in de vorm van lovehandles. Producten die veel koolhydraten bevatten zijn bijvoorbeeld rijst, pasta, brood en noedels.

Meteen die zwembandjes wegwerken

Genoeg achtergrondinformatie, want het is tijd om aan de slag te gaan! We leggen je maar al te graag uit hoe je het beste jouw lovehandles kunt wegtrainen. We hebben de effectiefste oefeningen tegen zwembandjes op een rijtje gezet voor jou:

1. De Russian Twist

Ga zitten en houd je voeten in de lucht. Leun iets naar achteren en zorg dat je een buiging in de knieën hebt. Draai vervolgens je bovenlichaam van links naar rechts. Je kunt hierbij een bal of gewicht vasthouden, maar gewoon je handen bij elkaar houden werkt ook goed.

2. Oblique V-up

Ga op je zij liggen en leg de hand waar je niet op ligt, op je hoofd. Houd je andere arm ter ondersteuning op de vloer en beweeg je hoofd en voeten de lucht in. Vervolgens buig je iets naar voren en beweeg je met je schouder richting je benen. Zo maak je met een knikbeweging een zijwaartse ‘crunch’.

3. Planken

Ah, classic. Wie kent het planken nou niet? Hiermee maak je gegarandeerd korte metten met je lovehandles. Steun met je gezicht richting de vloer op je onderarmen en tenen, en houd je onderarmen iets breder dan je schouders. Span je bil- en buikspieren aan voor een optimale stabilisatie en houd je lichaam, van hoofd tot teen, in een rechte lijn. Zo kom je erachter hoe traag de tijd pas écht kan gaan. Een ideale oefening tegen lovehandles dus!

Lovehandles wegwerken

4. Side plank

Lovehandles trainen lukt ook heel goed met de side plank. Dit is hetzelfde principe als een normale plank, maar dan dus zijwaarts en leunend op één arm. Je lichaam is naar de zijkant gericht.

5. Bird-dog

Laat je vooral niet afleiden door de naam, want het is een killer! Ga zitten op je handen en knieën. Zorg dat je rug en nek in een rechte lijn zijn en kijk naar beneden. Hierna strek je langzaam je rechterarm en je linkerbeen in dezelfde lijn als je rug en nek. Blijf gedurende vijf seconden in deze gestrekte houding zitten. Houd ook je schouders en onderlichaam recht tijdens deze beweging en wissel na de vijf seconden af met je andere arm en been.

6. Bicycle crunch

Ga liggen met gebogen knieën en leg beide handen op je achterhoofd. Buig vervolgens naar voren en breng je rechter elleboog naar je linkerknie, terwijl je je rechterbeen strekt. Hierna beweeg je weer terug naar de startpositie en herhaal je dit voor je linker elleboog en je rechterknie.

7. Lunges

Lunges zijn goed voor het wegwerken van je lovehandles, maar óók voor je been- en bilspieren. Voor het uitvoeren van lunges breng je een been naar voren en buig je beide benen. Laat jezelf langzaam zakken en let erop dat je voorste knie niet voorbij je tenen komt en dat je achterste knie bijna de grond raakt. Daarna breng je jezelf weer rustig omhoog in de startpositie.

8. Floor cobra swim

Voor deze oefening ga je plat op je buik liggen en breng je je armen en benen omhoog van de vloer. Strek je armen uit naar voren en strek ook je benen terwijl alle ledematen de grond niet raken. Vervolgens beweeg je je benen afwisselend op en neer alsof je de borstcrawl uitoefent.

Voeding

Voel je die zwembandjes al wegbranden? Lekker hè?! Voor een optimaal resultaat combineer je deze oefeningen met een verantwoord voedingspatroon. Voeding is namelijk enorm belangrijk wanneer je aan je lichaam wilt werken en dan is het goed om te weten wat nou gezond of ongezond is. Heb je moeite met het vinden van de juiste balans? Dan is ons Lifestyle Plan wat voor jou!

Volg ons ook via Instagram en Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.