eetdagboekje leonie

HET EETDAGBOEKJE VAN LEONIE

Leonie deelt vandaag haar eetmomenten met jullie. Ze viel zo’n 15 tot 20 kilo af en neemt ons mee in haar journey naar een betere versie van zichzelf. Dit gaat zeker niet met alleen maar ups maar ook met de nodige uitdagingen. We houden ervan dat ze dit zo open en eerlijk met ons deelt.

Een nieuw jaar, nieuwe kansen! Goede voornemens, bijna iedereen heeft ze wel. Ik begon eind december weer na te denken over alle doelen die ik in 2022 wil gaan bereiken en hoe ik dit wil gaan doen. Er stond alweer een heel lijstje klaar. Een doel is een gewenste situatie, iets dat je wilt bereiken. Dat is de definitie van een doel.

Dat is super mooi natuurlijk, maar niet wat ik dit jaar ga doen. Ik heb al zo vaak doelen gesteld in mijn leven. Sommige zijn behaald, anderen lijken nog heel ver weg. En dat ga ik dit jaar anders doen. Ik WIL dit jaar niet een doel bereiken. Ik GA het gewoon doen! Dus heb ik niet een doel gesteld zoals om af te vallen of af te studeren. Nee, ik GA afvallen en ik GA afstuderen. Deze verandering in mindset maakt dat ik heel sterk dit jaar ben begonnen.

Mijn journey

Ongeveer een jaar geleden heb ik het roer omgegooid en ben ik mijn levensstijl gaan aanpassen. Eerst met de hulp van een diëtist, later met het Gymjunkie Lifestyle Plan als basis. Ik viel zo’n 15 a 20 kilo af en ik zat onwijs goed in mijn vel. Samen met dit gewichtsverlies heb ik ook mentaal een enorme transformatie ondergaan. Ik ben gegroeid in mijn zelfvertrouwen, en ik maak me veel minder druk over hoe ik eruit zie. Afgelopen zomer liep ik zelfs in bikini op het strand! Iets was ik in 20 jaar niet meer had gedurfd.

Door drukte en stress slopen afgelopen zomer mijn oude gewoontes er weer in. Ik kwam weer 5 a 10 kilo aan. Zonde? Ja, onwijs! Baal ik ervan? Ja, ook! Maar ga ik nu zitten mokken op de bank? Zeker niet. Ik ga er weer mee aan de slag. Daarom vond ik het ook erg leuk dat Gymjunkies mij wederom vroeg om een eetdagboekje voor ze bij te houden. Ik heb dit al eerder gedaan en ook heb ik al eens eerder een blog geschreven over al mijn afval avonturen. Aan de hand van het plan heb ik mijn eigen gezonde leefstijl kunnen creëren. Ik weet heel goed wat er voor mij werkt en wat niet. De uitdaging ligt hem bij mij vooral in het volhouden van deze nieuwe gewoontes. Maar met de mindset die ik op dit moment heb, gaat dit helemaal lukken, dat weet ik zeker!

Wat eet ik op een dag?

Twee dagen heb ik voor jullie bijgehouden, wat ik heb gegeten en hier heb ik ook foto’s van gemaakt. Het gaat hierbij om 2 normale dagen, zonder cheatmeal/cheatday. Ik heb niet bijgehouden wat ik op een dag drink, maar elke maaltijd begin ik sowieso met het leegdrinken van een groot glas (350ml) water. Hierdoor begin ik verzadigder aan de maaltijd en zal ik minder snel te veel eten. Daarnaast drink ik groene thee en water. In totaal probeer ik aan de 2,5 liter te komen op een dag.

Dag 1:

  • Ontbijt: ik ontbijt graag met kwark. Helemaal wanneer ik op mijn werk of onderweg moet eten. Ik eet dan magere Franse kwark met blauwe bessen, een klein beetje muesli (ik eet graag de strawberry cheesecake muesli van Mymuesli) en ik doe er een klein scheutje 0% suiker limomade bij voor de smaak.
  • Tussendoor: een banaan
  • Lunch: salade carpaccio. Gemengde slag met carpaccio, Parmezaanse kaas, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes
  • Tussendoor: snackwortels met wat heksenkaas
  • Avondeten: een gezonde variant op de honing mosterd wrap van de McDonalds. Een volkoren wrap, met hierin 2 stukjes krokante kip uit de Airfryer (van Mora), ijsbergslag, komkommer, tomaat en een klein scheutje honing mosterd saus.Tip: wanneer ik wraps eet, maak ik altijd eerst 1 wrap klaar. Afhankelijk van wat er allemaal in de wrap zit, eet ik er 1 of 2.  Vandaag had ik na 1 wrap nog niet genoeg en heb ik nog een 2de gegeten. Gevolg was wel dat ik in de avond nog voldoende vol zat en heb ik geen snack meer gegeten.

eetdagboekje leonie

Dag 2:

  • Ontbijt: 2 vezelrijk crackers van Wasa met kalkoenfilet, een gekookt ei en alfalfa (echt het proberen waard, ik vind het echt overal onwijs lekker op).
  • Tussendoor: een plak ontbijtkoek, 0% suiker voor onderweg.
  • Lunch: franse magere kwark, blauwe bessen en iets teveel muesli haha (oeps, uitgeschoten 😉).
  • Tussendoor: een appel
  • Avondeten: zilvervliesrijst, 1 gele paprika, 1 grote ui en kipfilet. Voor een beetje smaak heb ik er een klein scheutje chilisaus overheen gedaan.
  • Snack:  2 maiswafels met kalkoenfilet, zout en peper.

eetdagboekje leonie

Ook hou mijn proces ook bij op mijn Instagram. Ik hoop mensen te kunnen inspireren en motiveren met mijn verhaal en ik word zelf ook enorm geïnspireerd en gemotiveerd door mijn volgers. Mocht je dit leuk vinden, je kan mij hier volgen!

Wil jij ook starten met het Gymjunkie Lifestyle Plan? Lees hier meer informatie en gebruik de code Leonie10 voor extra korting.

Ik wens jullie allemaal een geweldig jaar waarin jullie het ook allemaal gaan rocken! We doen dit samen.

Veel liefs,

Leonie

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.