Gymjunkie van de maand: Kevin

Stats

Leeftijd: 22 jaar

Lengte: 1,74

Gewicht: 77 KG

Bij het hoofstuk Staths

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Achtergrond

Als tiener ben ik altijd mollig geweest en vanaf het moment dat ik de vrije hand kreeg in het uitkiezen van mijn voeding buitenshuis ging het mis. Ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder me een keer heeft moeten meesleuren naar de di├źtiste. Mijn metabolisme representeert de typische soft gainer ook wel endomorph (de typische┬áEndomorph heeft een ronde lichaamsbouw en is meestal wat korter gebouwd met stevige armen en benen)┬áterwijl mijn lichaam hier en daar mesomorph aspecten kent.┬á(de Mesomorph kent een grote borstkas, romp en schouderpartij)

Bij het begin

 

 

 

 

 

 

 

 

Het Begin

In het jaar 2009 gingen wij met het gezin naar Brazili├ź, de plaats was Natal. Rond die tijd was ik op mijn dikst. Ik kan mij nog herinneren dat ik tijden die vakantie uit schaamte geen enkele keer mijn shirt heb uitgetrokken. Ik werd geconfronteerd met mezelf. Als ik nu terugdenk is dat de eerste stap geweest. Ik werd tijdens die vakantie 15 dagen geconfronteerd met wie ik was. Zelfs ‘s avonds waar andere liepen met een t-shirt schaamde ik mij en trok ik een zomerjas aan. Ja bizar, kleding aan op het strand in Brazili├ź. Eenmaal terug in Nederland heb ik mij diezelfde week nog ingeschreven bij de sportschool.

 

Begonnen met trainen

De eerste jaren verloor ik wat vet en ging ik van 30-35% lichaamsvet naar 20%. Zoals elke beginner dacht ik dat cardio het antwoord op afvallen was, maar dat was het niet. Na een tijdje ben ik wel krachttraining gaan doen, ik trainde 3 tot 4 keer per week maar dan in periodes. Een periode ging ik daadwerkelijk 4 keer per week, vervolgens weer maandenlang 2 keer per week en soms weken helemaal niet. Ik deed maar wat en destijds stond het internet ook niet vol met informatie over fitness en voeding. Ik heb alles dan ook zelf geleerd aangezien er toen minder aanspreekpunten waren. Zo las ik bijvoorbeeld de e-reader van Tom Venuto: Burn the fat, feed the muscle. Achteraf gezien heeft mijn voeding in het begin ook nooit echt aangesloten op het trainen, veel te weinig calorie├źn en verkeerde voedingskeuzes. Net als elke beginner verving ik wit brood met bruin brood, chocopasta met kipfilet, dat soort dingen. Concepten zoals KETO, IMF , IIFYM, etc. waren er toen niet en als ze er waren kende bijna niemand ze. Daarnaast had ik een typische levensstijl van het hele weekend uitgaan en feesten. De broodjes hamburger van Febo om 4:00 waren in ieder geval niet de oplossing. Ik was nog vrij jong en alhoewel ik vaak later naar feestjes ging omdat ik eerst nog wilde trainen heb ik in die jaren nooit echt volgens de ‘fit lifestyle’ geleefd. Kortom niet 100% geven is nooit 100% resultaat krijgen.

 

De volledige switch

Inmiddels was het januari 2013 en zat ik het 2e jaar van mijn HBO opleiding en van binnen was ik er helemaal klaar mee. Niet met trainen maar van het doen wat mij niet gelukkig maakte. Elke keer weer excuses om slecht te eten gecombineerd met de levensstijl van de gemiddelde jongere. Door de jaren heen was ik wel af van mijn obese status maar ik was nog steeds dik. Ik was absoluut niet gelukkig met wie ik was.

Ik had door de jaren heen mijn passie voor bodybuilden al ontwikkeld en ik weet nog dat ik medio januari tegen mezelf zei; FUCK IT, ik ben er klaar mee. Alles wat geen bijdrage levert aan mijn geluk en deze levensstijl doe ik niet meer. Ik veranderde mijn hele levensstijl die avond en medio juli dat jaar was ik ripped. Sindsdien is het vrij hard gegaan. Naast de ervaring die ik al had opgebouwd door de jaren heen las ik elke dag over voeding, training en alles wat bij de ‘fit lifestyle’ hoort. Vanaf januari tot oktober heb ik toen gecut. 255 dagen zonder cheats of andere excuses, gewoon 6 keer per week naar de gym met na elke training 15 tot 20 minuten cardio. Niet omdat het niet mag volgens de bro science normen maar omdat ik het niet wilde. Ik train sindsdien 6 keer per week waarbij ik elke spiergroep twee keer per week train. Wat betreft voeding pas ik mijn calorie├źn aan de hand van mijn doelen aan.

 

Mijn boodschap

Meningen van anderen hebben net zoveel waarde als de waarde die jij eraan toekent. Toen ik dik was zeiden mensen tegen mij; dit is wie je bent, accepteer dat je wat dikker bent. Diezelfde mensen vragen mij nu om advies. Fuck de limieten die andere mensen jou wijs maken en volg je eigen visie!

 

Instagram: @becausekevinsaysso

Facebook: BecauseKevinSaysSo

Mijn boodschap

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.