eetdagboekje leonie

EETDAGBOEKJE GYMJUNKIE LIFESTYLE PLAN – LEONIE

Zoals elke week delen wij een eetdagboekje van iemand die het Lifestyle Plan volgt, zodat jij daar inspiratie uit kunt halen. Ieder persoon is anders en past het plan volledig aan naar zijn/haar behoeftes, wensen en doelen. Vandaag delen wij het eetdagboekje van Leonie! 

Hi allemaal!

Ik ben Leonie, 29 jaar, getrouwd met Dirk en mama van Boaz van 2,5 jaar. Laatst hebt ik een stukje mogen schrijven als Gymjunkie van de week en vandaag deel ik mijn eetdagboekje met jullie. Mijn hele leven staat eigenlijk al in het teken van afvallen. Ik heb dan ook veel verschillende diëten geprobeerd. Noem het op, ik weet wat het is en ik heb er ervaring mee. Helaas bracht niets mij het blijvende resultaat.

Uiteindelijk heb ik in oktober 2020 de stap gezet om informatie in te winnen bij een diëtist. Hij leerde mij om drie basismaaltijden te eten en daarnaast nog drie tussendoortjes. Door dit toe te passen was ik in januari al 8,4 kilo kwijt. In verband met de lockdown kon ik mijn diëtist niet meer fysiek bezoeken. Als extra houvast heb ik toen het Gymjunkie Lifestyle Plan aangeschaft. Inmiddels ben ik in totaal meer dan 15 kilo kwijt!

De manier waarop het plan is opgebouwd, is precies hoe mijn diëtist het mij heeft geleerd. Dit gaf mij meteen veel vertrouwen in het plan. En dat vertrouwen blijkt terecht! Mijn hele verhaal kunnen jullie teruglezen in mijn andere blog: https://gymjunkies.nl/gymjunkie-van-de-week-leonie/

In deze blog neem ik jullie graag mee naar 2 dagen eten met het Gymjunkie Lifestyle Plan. Het gaat hierbij om twee reguliere dagen van het plan. 

DAG 1:

Ontbijt: Kwark met blauwe bessen en een scheutje o% suiker siroop + 1 wasa vezelrijk cracker met kaas.
Snack: Appel.
Lunch: 2 wasa vezelrijk cracker met kipfilet (voor wat extra smaak met zout en peper).
Snack: Cashewnootjes.
Diner: Stoommaaltijd. Risotto van bloemkool en broccolirijst met kip.
Snack: Griekse yoghurt met een scheutje 0% suiker siroop en muesli.

eetdagboekje

DAG 2:

Ontbijt: Kwark met een scheutje 0% suiker siroop, blauwe bessen en muesli.
Snack: Proteïne reep.
Lunch: 1 volkoren boterham met kipfilet (voor wat extra smaak met zout en peper) + 1 sinaasappel.
Tipje: Ik ben, door het vele diëten, gewend aan het eten van kleine hoeveelheden. Toch is de aanschouwing van 1 boterham voor mij ook erg weinig. Om die reden heb ik de boterham in kleine stukjes gesneden. Dit zorgt niet alleen voor een voller bord, ik nam ook kleinere hapjes en deed langer met de boterham.
Snack: 2 snack a jacks caramel en 1 appel.
Diner: Nasi met 2 gebakken eitjes, een beetje satésaus en augurkjes.
Snack: Ik had vanavond geen snack. Ik zat nog erg vol van de nasi en het voelde niet goed om nog meer te eten.

eetdagboekje

Wat ik zo fijn vind aan dit plan is dat je het totaal kan omvormen naar je eigen behoeftes. Zelf volg ik bijvoorbeeld niet het diner uit het plan, maar bedenk ik zelf een gezonde variant. Ik probeer hierbij wel de hoeveelheden uit het plan aan te houden, maar ik eet precies hetzelfde als de rest van het gezin. Ook vind ik het erg fijn dat je één dag in de week mag “cheaten”. Ik heb er zelf voor gekozen om het vooralsnog bij een “cheatmeal” te houden omdat ik mij daar zelf prettiger bij voel. En ook dat is prima. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nog geen eetbuien heb gehad en ik voel me niet schuldig over dat ene patatje met frikandel of die ene poké bowl.

Zou jij ook ons Gymjunkie Lifestyle Plan willen volgen? Dan krijg je als trouwe lezer 10% korting met de code “gymjunkies10”.

Mocht je het leuk vinden, ik hou mijn progressie bij op mijn Instagram.

Ik hoop dat jullie wat inspiratie en motivatie hebben kunnen vinden door het lezen van mijn eetdagboekje.

Veel succes allemaal!

Veel liefs, Leonie

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.