Mango Chiapudding

MANGO CHIAPUDDING


De laatste tijd zit Linda in de chiapudding en overnight oats ontbijtfase. Deze ontbijtjes zet ik de avond van tevoren klaar in de koelkast, zodat ik ‘s ochtends meteen kan ontbijten en niet eerst nog een ontbijtje hoef klaar te maken. Dit scheelt enorm veel tijd. Ik probeer ook altijd te variëren in smaken, zodat je niet iedere keer hetzelfde aan het eten bent. Omdat ik verse mango had gekocht besloot ik om mango chiapudding te maken.

Deze mango chiapudding ademt in al zijn elementen mango uit. Aan de laag chiapudding voegde ik namelijk een paar flavourdrops mango van Myprotein toe. Echt een aanrader om je chiapudding met flavourdrops op smaak te brengen. Voor de kwarklaag koos ik voor plantaardige yoghurt van Alpro in de smaak mango. En uiteraard maakte ik dit ontbijtje af met verse mango. De drie lagen samen vormen een heerlijk fris ontbijtje, waar ik in ieder geval geen genoeg van kon krijgen.

Op snoepgezond vind je meerdere recepten voor chiapudding, waaronder deze chocolade protein pudding. Dit ontbijtje is wat hoger in eiwitten en daarom erg geschikt als je bewust let op een hoge inname van eiwitten. Voor dit recept (en ook veel andere recepten) heb ik gebruik gemaakt van de producten van Koro. Een super fijne webshop waar je terecht kunt voor allerlei producten, zoals meelsoorten, noten, zaden, gedroogd fruit en andere benodigdheden om mee te bakken. Veel van de producten koop je in grotere verpakkingseenheden, waardoor je niet vaak opnieuw hoeft te bestellen. En daarnaast verkopen ze ook minder gangbare producten, die je niet standaard in elke supermarkt kunt krijgen. Inmiddels heb ik een flinke voorraad noten, zaden en meelsoorten van Koro in huis, zodat ik altijd wel iets lekkers kan bakken.

Wat heb ik nodig? (voor 2 ontbijtjes)

  • 50 gram chiazaad
  • 250 ml plantaardige melk (kokos)
  • 300 gram alpro yoghurt mango
  • 200 gram verse mango
  • Optioneel: flavourdrops in de smaak mango

Bereiding

  1. Meng de chiazaad met de plantaardige melk. Voeg hieraan eventueel 3 flavourdrops toe en roer goed door.
  2. Bewaar de chiapudding in een afgesloten kom of pot een nachtje in de koelkast (of minimaal 1 uur).
  3. Verdeel de chiadpudding over 2 kommen en voeg hieraan de mango yoghurt en verse mango toe.

Voedingswaarde (per ontbijtje incl. toppings)

290 calorieën – 12 gram eiwitten – 27 gram koolhydraten – 13 gram vetten.

Je kunt Linda volgen via Instagram, ze deelt hier super lekkere en gezonde recepten.

Volg je ons Lifestyle Plan? Dan kun je dit ontbijtje toevoegen!

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.