eetdagboekje zuzanna

HET EETDAGBOEKJE VAN ZUZANNA


Wauw! Zuzanna is 24 jaar jong en 21 kilo afgevallen in totaal. Allemaal met gezonde, gebalanceerde en lekkere voeding. Ze vind het geweldig om haar lichaam te zien veranderen en geniet van het proces. Vandaag deelt ze haar eetmomenten zodat jij hier inspiratie uit kunt halen voor jouw gezonde levensstijl.

Hoi! Mijn naam is Zuzanna, 24 jaar jong en ik ben verpleegkundige. Ik werd gevraagd door Valesca van Gymjunkies of ik mijn story wilde delen. Superleuk want ik heb veel te danken aan het Gymjunkie Lifestyle Plan!

Laten we beginnen bij het begin – ik was altijd al een wat mollig meisje. Echter zag ik mezelf nooit als “erg dik”. Tot ik op mijn 22e 107 kg woog, met lengte van 168 cm… Ik schrok van de foto’s, die deden wel pijn om te zien. Daarnaast kreeg ik ook medisch advies om af te vallen, om mijn PCOS (hormonale aandoening) te verzachten en kans op vruchtbaarheid in de toekomst te vergroten. Ik begon toen met een crash dieet, waarbij ik alleen maar kip, tomaten en zowat een half kilo aardappelen moest eten bij het avondeten – dag in, dag uit. Alles was voor me voorgekauwd, erg simpel en smaakloos… Echter was het me gelukt om af te vallen tot 93 kg!  

eetdagboekje zuzanna

Maar al snel kwam het jojo-effect om de hoek kijken. Ik woog 98 kg en wist me geen raad meer. Ik zocht verder naar manieren om af te vallen, dit keer gezond. Via Lotte Corijn kwam ik het Gymjunkie Lifestyle Plan tegen. Ik dacht – ik probeer het maar. En het is een goede beslissing geweest. Want ik weeg nu 86 kg – in totaal 21 kg afgevallen, waarvan 12 kg met Gymjunkies! Allemaal met gezond, gebalanceerd en lekker eten. Ik ben vrij in mijn voedingskeuzes en dit maakt het makkelijk om het vol te houden. Zoals er door Cynthia wordt omschreven: Dit is GEEN dieet, maar verandering van je leefstijl. 

Dit zijn 2 dagen, als voorbeeld wat ik eet op een dag: 

Dag 1: 

Ontbijt: Optimel met vuistje frambozen en 20 gram Quaker balans.
Tussendoor: mijn favoriete proteïnebar van Body and Fit.
Lunch: 2 Wasa crackers met Huttekas, tomaatjes en kipfilet + 1 met verse aardbeien.
Avondeten: tomaat- kippengoulash met aardappel en courgette.
Snack: Breaker High Protein vanille.

eetdagboekje zuzanna

Dag 2 (cheatmeals): 

Ontbijt: omelet van 2 eieren met spinazie en tomaat.
Tussendoor: 250 gram aardbeien.
Lunch: gepofte aardappel met cottage cheese en kruiden.
Avondeten: pasta-broccoli ovenschotel – pasta is leven!
Snack: halve tub Oppo ijs.

eetdagboekje zuzanna

Wat ik van dit plan heb geleerd? Ik heb een gezonde leefstijl opgebouwd. Mijn relatie tot voeding is nu normaal, gezond – deze heb ik nooit van mijn omgeving nooit meegekregen. Van erg weinig eten en slechte voedingskeuzes, naar bewuste voeding. Want er bestaat een verschil tussen “voeren” en “voeden”. Ik ben er nog lang niet, maar het is geweldig om mijn lichaam te zien veranderen. Ik merk, dat mijn hormonen het wel lastiger maken om af te vallen… maar daar vechten we gewoon keihard tegen! Alles voor een gezond en happy leven <3

Liefs, Zuzanna 

Je kunt Zuzanna volgen op Instagram.

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook! 

Wil jij ook starten met het Gymjunkie Lifestyle Plan? Lees hier meer informatie en krijg de gehele maand augustus korting op verschillende producten in onze webshop!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.