eetdagboekje naomi

HET EETDAGBOEKJE VAN NAOMI

Elke week delen wij een eetdagboekje van iemand, zodat jij daar inspiratie uit kunt halen. Naomi volgt ons Lifestyle Plan en laat jou zien hoe zij dit creatief gebruikt. Ieder persoon is anders en past het plan volledig aan naar zijn/haar behoeftes, wensen en doelen. 

Hoi allemaal!

Ik zal mijzelf eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Naomi, 34 jaar, moeder van 3 kids, kom uit Breda en ben ambulant behandelaar in de verslavingszorg. In januari 2021 startte mijn weight loss journey. Ik ben begonnen met een koolhydraatarm dieet en in maart 2021 overgestapt naar het Gymjunkie Lifestyle Plan. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen.

Struggels met overgewicht

Eigenlijk ben ik mijn hele leven al stevig. Ik ben 1.78 en altijd al fors gebouwd en zelfs in mijn meest sportieve periode zag ik er voor mijn gevoel steviger uit dan de rest. Zo was ik gespierd en had een gezond gewicht, maar ik was altijd onzeker. Ik kom uit een gezin met nog drie zussen en één broertje. Zij waren altijd slanker en kwamen niet snel aan. Jammer genoeg had ik dat probleem wel en dit maakte me altijd erg onzeker over mijn eigen lichaam.

Op mijn 21st begon ik met onregelmatig werken in de zorg als hbo-verpleegkundige. Door het onregelmatig werken, ging ik telkens minder sporten. Ik at in die periode ook niet altijd gezond, waardoor ik al snel de nodige kilo’s aankwam.  Motivatie om af te vallen had ik genoeg in die periode. We hadden vaak een belangrijk feestje (bijv bruiloft) of we gingen naar het buitenland op vakantie. Ik kon dan heel streng gaan leven, hardlopen en al snel wat kilo’s ook weer afvallen.

eetdagboekje naomi

Dit veranderde als snel toen ik in 4 jaar tijd moeder werd van drie lieve kids. Tijdens mijn zwangerschappen lette ik niet op mijn eten en kwam ik veel aan. Ik was de zwangerschapskilo’s nog niet kwijt of ik was alweer zwanger. Qua dieet probeerde ik altijd van alles, maar nooit met blijvend resultaat. Tot op een punt dat ik me helemaal liet gaan en geen zin meer had om energie in mijzelf te stoppen.

Burn-out/depressie

Het jaar 2020 was een zwaar jaar. Ik erkende eindelijk dat het niet goed met me ging en ging in therapie om te werken aan mijn burn-out/depressieve klachten. Dit vond ik erg confronterend, omdat de rollen nu een keer omgedraaid waren. Nu was ik de patiënt en niet de behandelaar.

Ik ben wel super trots dat ik het gedaan heb en heb er veel van geleerd. Door te werken aan mijn psychische gezondheid kwam er weer de ruimte en motivatie om ook te werken aan mijn fysieke gesteldheid.

De knop ging om

Begin januari 2021 ging bij mij de knop om. Ik wilde weer in balans zijn en werken aan een gezonde lifestyle, voor mezelf en mijn gezin. Ik wilde weer die leuke mama zijn die ook achter haar kinderen aan kan rennen, zonder gelijk buiten adem te zijn. In mijn hoofd zat het weer goed, nu weer lekker in mijn lijf zitten. Ik was herstellende van een scheur in mijn knieband, maar dit weerhield me er niet van om wel alvast te letten op wat ik at.

Eerst begon ik met een 50 dagen koolhydraatarm programma en daarna met Gymjunkies. Op Instagram raakte ik geïnspireerd van het verhaal van Lotte Corijn. Via haar kwam ik terecht bij het Gymjunkie Lifestyle Plan en hier ben ik zo blij mee!!! Eindelijk een plan dat voor mij werkt. Het voelt ook niet aan als een dieet, maar je leert op een gezonde en leuke manier je lifestyle aan te passen. Het plan bevat makkelijke recepten en leuke motivatie opdrachten. Echt een aanrader mocht je nog twijfelen!

Mocht je het leuk vinden, kun je mijn weight loss journey volgen op Instagram. Zelf haal ik heel veel inspiratie en motivatie uit de verhalen van andere Instagram accounts.

Mijn eetdagboekje

Dag 1:

  • Ontbijt: magere kwark gemengd met blauwe bessen, granola en aardbeien.
  • Snack: rijstwafel met pindakaas.
  • Lunch: drie crackers belegd met; filet American + komkommer, hummus + kipfilet en kip + ei.
  • Snack: appeltje met kaneel.
  • Avondeten: broccoli, krieltjes en biefreepjes met soja saus.

eetdagboekje naomi

Dag 2 (beetje een geniet dag met wat extra):

  • Ontbijt: bananen split (kwark, banaan, muesli, blauwe bessen en gesmolten chocolade 85%).
  • Snack: geen snack, laat ontbijt.
  • Lunch: twee koolhydraatarme boterhammen met avocado en ei.
  • Snack: killerbody proteïne reep.
  • Avondeten: salade, hamburger plus kaas en komkommer op Italiaanse bol en paar zoete aardappelfrietjes.
  • Snack/toetje: aardbeien met als topping Callowfit sausjes chocolade en cookies & cream. Wil jij ook graag de Callowfit sauzen proberen? Je kunt ze bestellen via deze link met de code: gymjunkies10

eetdagboekje naomi

Ik probeer overdag zoveel mogelijk water te drinken en ben fan van detox thee. Dankjewel voor het lezen.

Liefs, Naomi

Je kunt Naomi volgen via Instagram.

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook! 

Wil jij ook starten met het Gymjunkie Lifestyle Plan? Lees hier meer informatie en gebruik de code: gymjunkies10 voor korting!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.