Gymjunkie van de maand: Romy


iPhone 5s mei 2015 357Mijn hele leven staat eigenlijk al in het teken van sport. Van jongs af aan was ik altijd buiten te vinden. Mijn ouders moesten mij soms naar binnen sleuren om wat te eten of te drinken. Omdat iedereen in het gezin een andere avondplanning had, aten wij altijd warm tussen de middag. Vaak was dit ‘standaard’ aardappels, vlees en groente. Vol goede energie gingen we ons 2e dagdeel in. Snoep kregen we eigenlijk bijna niet maar wij vroegen er ook niet om. Op de vrijdagen mochten we altijd chips uitzoeken voor het weekend. Dit aten we dan tegelijk op met ons lievelingsprogramma Windkracht 10 (jeugdsentiment).

Vanaf mijn 5e ben ik gaan voetballen. Toen ik een vervolg opleiding moest kiezen na mijn VMBO examen was de keuze snel gemaakt. Het werd een sportopleiding (CIOS). Ik hechte totaal geen waarde aan voeding op dat moment. Ik hoefde er immers ook nooit op te letten vanwege het vele sporten, toch? Mijn eetpatroon veranderde helaas drastisch tijdens de opleiding

Zes jaar lang heb ik de sportopleiding gedaan. Daarnaast voetbalde ik 4x in de week waarbij ik veel moest reizen, had ik bijbaantjes/stages waarin ik sportlessen gaf en sportte ik elke dag op school. Deze 6 jaar ging gepaard met slechte voeding. Het menu bestond o.a. vaak uit minimaal 6 blikjes RedBull, frikandel broodjes, een patatje, een chocolade reep onder het reizen en kantinevoer na het trainen. Daarnaast gingen er elk weekend vele mixdrankjes en shotjes naar binnen. In een paar jaar tijd kwam ik veel aan. “Zware botten en spieren” was het antwoord van velen als mijn gewicht ter sprake kwam, dus daar verschuilde ik mij dan ook achter. Last had ik toen nog niet van mijn gewicht.

Om geld te besparen heb ik een aantal weken lang op alleen broodjes pindakaas en water geleefd. Ik korte tijd viel ik veel af. Ik had hier profijt van op het voetbalveld maar ook mijn omgeving merkte het op. Helaas viel ik terug in oude gewoontes. Toen de weegschaal 85 kilo aan gaf was ik er klaar mee! Door alleen mijn voeding om te gooien viel ik geleidelijk aan 10 kilo af. Het laatste jaar ben ik bewuster bezig met voeding en krachttraining, mede door alle inspiratie en motivatie op IG!

Processed with Moldiv

Na veel dingen geprobeerd te hebben eet ik momenteel volgens het IIFYM principe. Dit werkt voor mij omdat ik zo mijn momenten in kan plannen waarin ik lekkere “slechte/ongezonde” dingen mag en kan eten. De basisvoeding probeer ik wel voor 90% in orde te hebben. Soms gaat dit goed, andere keren wat minder. Ik start niet opnieuw na het weekend maar elke dag is een nieuwe start voor mij. Ga op zoek naar een methode die het beste bij je past. Stel geen onrealistische doelen. Laat je niet demotiveren door mensen uit je omgeving die jou levensstijl niet begrijpen (of willen begrijpen). Vergelijk jezelf niet met anderen maar geniet van je eigen proces! Dit proces gaat nu eenmaal gepaard met vallen en opstaan maar hé.. je komt hier alleen maar sterker uit!

Wil je Romy blijven volgen? Dat kan via haar Instagram account: @RMYVDH .


IMG_1907Nu tijdelijk €10 korting op Vet Verliezen 1.0 & Fitchef! Gebruik de code: GYMJUNKIES . Bestellen of meer informatie? Klik hier.

 

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.