eetdagboekje

EETDAGBOEKJE GYMJUNKIE LIFESTYLE PLAN – RENEE

Zoals elke week delen wij een eetdagboekje van iemand die het Lifestyle Plan volgt, zodat jij daar inspiratie uit kunt halen. Ieder persoon is anders en past het plan volledig aan naar zijn/haar behoeftes, wensen en doelen. Vandaag delen we het eetdagboekje van Renee!

Hallo lieve allemaal,

Ik zal mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Renée, 22 jaar en kom uit het mooie dorpje Schijndel. Ik volg sinds januari 2021 het Gymjunkie Lifestyle Plan. Dit omdat ik in 2020 besefte dat ik mezelf niet meer zo goed voelde. Ik besloot dat 2021 mijn jaar werd, waarin ik gezonder ging eten en weer vrolijk in de spiegel kon kijken! Inmiddels ben ik dan ook 11 kilo kwijt met het Gymjunkie Lifestyle Plan.

Het hoofddoel was voor mij eigenlijk om een positievere kijk op mijn lichaam te hebben, waarbij ik me weer zelfverzekerd kon voelen. Daarnaast leek het me een heerlijk idee om gezond eten en cheaten, op een goede manier af te kunnen wisselen. Persoonlijk vond ik het niet erg lastig om gezond te eten. Ik snoepte niet erg veel en had nooit eetbuien maar toch was er iets waardoor mijn gewicht toenam.

DE REDEN WAAROM IK AANKWAM IN GEWICHT

Uiteindelijk, nu ik het Gymjunkie Lifestyle Plan als houvast heb, ben ik erachter gekomen dat ik niet perse erg ongezond at maar dat ik gewoon te veel at. Als ik terug kijk op vorig jaar merk ik dat ik nu veel bewuster ben van mijn eetgedrag. Het bewust eten maakt me een stuk vrolijker, omdat ik nu weet dat alles wat ik op een dag eet, gewoon kan en mag.

GEEN DIEET, MAAR EEN LEVENSSTIJL DIE JE ZELF KUNT AANPASSEN NAAR JOUW BEHOEFTEN

Op maandag hebben mijn vriend en ik een ‘cheat day’. Vaak eet ik overdag gewoon volgens het plan en in de avond een ongezonde maaltijd. Denk bijvoorbeeld aan frietjes of pizza. Ik geniet hier dan intens van, veel meer dan voorheen. Dit komt mede ook door het bewust zijn van wat ik eet en dat ik dit niet de gehele week doe. Extra genieten van het moment dus!

Daarnaast ben ik door het Gymjunkie Lifestyle Plan ook vegetarische opties gaan proberen. Dit bevalt me eigenlijk super goed. Dit maakt dat ik nu ongeveer 2 keer in de week vegetarisch eet. Ook dit vind ik heel erg fijn, zo kan ik ook mijn steentje bijdragen aan het eten van minder vlees. Gezonde dingen kunnen ook super lekker zijn. Ik ervaar mijn nieuwe manier van eten dan ook echt totaal niet als een dieet. Ik heb gewoon een hele nieuwe, gezonde manier van eten gevonden. Waarin ik geen honger heb en waarin ik mezelf veel fitter voel!

Hieronder zal ik laten zien hoe twee dagen eten er voor mij uit zien:

DAG ÉÉN:

Ontbijt: zelfgemaakte mango-kwark taart met havermout bodem. (Want ja, je moet van iedere dag zelf een feestje maken toch!)
Ochtend snack: B’tween zero reep.
Lunch: twee spelt boterhammen; één met Mergelland ham en een met Kips leverworst 50% minder vet.
Middag snack: stukjes mango en een Snack a Jack.
Avondeten: courgetti met zuivelspread ligt, pijnboompitten en een zalmmoot.
Avond snack: klein zakje ProperCorn.

eetdagboekje

DAG TWEE:

Ontbijt: magere kwark met frambozen en flavour-drops peach.
Ochtend snack: ongezouten cashewnoten
Lunch: twee spelt boterhammen. Eén met 30+ kaas en een met Mergelland ham en een gekookt ei.
Middag snack: protein bar cookies & cream.
Avondeten: volkoren pistoletje met een runderburger, sla, komkommer, tomaat, plak 30+ kaas en lijn mayonaise.
Avond snack: protein pudding salted caramel.

eetdagboekje

Als jullie het leuk vinden mogen jullie mij natuurlijk volgen op Instagram!

Zou jij ook ons Gymjunkie Lifestyle Plan willen volgen? Dan krijg je als trouwe lezer 10% korting met de code “gymjunkies10”.

Liefs, Renée

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.