eetdagboekje elise

HET EETDAGBOEKJE VAN ELISE (VAKANTIE-EDITIE)

Elise is inmiddels 36 kilo afgevallen met ons Lifestyle Plan! Ze geeft ons vandaag een kijkje in wat ze eet op vakantie.

Gymjunkies heeft mij gevraagd of ik een eetdagboekje wou bijhouden voor jullie, en wel in vakantiestijl. Als jullie mij volgen op Instagram, dan hebben jullie wellicht al het een en ander voorbij zien komen.

Door dit eetdagboekje met jullie te delen, wil ik jullie laten zien dat je op vakantie ook gewoon ‘’verantwoord’’ kan genieten. En ja, ik kom ook iets aan op vakantie, maar bij lange na niet meer zoveel als ik vroeger op vakantie aankwam. En dat zonder dat ik er iets voor hoef te laten liggen, want ik geniet nog steeds. 

Deze zomer ben ik 16 dagen op rondreis-vakantie geweest in Oostenrijk, voor een heerlijke wandelvakantie. 

dag 1

Ontbijt
Op vakantie heb ik eigenlijk hetzelfde ontbeten zoals ik dat thuis doe. Ik heb hiervoor ook het een en ander van huis meegenomen zoals lijnzaad, muesli, flavourdrops en toppings.

Ik startte de dag op vakantie met Alpro, aangevuld met bovenstaande. Hierbij at ik (wat ik thuis niet doe trouwens) een broodje met beleg. Dit omdat onze dagen op vakantie best wel intensief en lang zijn.

Lunch
In de ochtend smeren wij extra broodjes, die wij meenemen en op kunnen eten tijdens de wandelingen. Dus als lunch eet ik brood, en hierbij drinken wij water of ranja.

Snack
Wij nemen voor onderweg lekker koekjes mee, zoals Sultana’s, TimeOut’s of Liga.

Avondeten
Wij zijn lekker uiteten geweest. Ik ben gek op de Oostenrijkse keuken, dus ik heb gekozen voor een Oostenrijks gerecht: spätzle met filetlapjes in champignonroomsaus. Ontzettend lekker! Wij zijn geen toetjesmensen, maar hebben op de terugweg nog wel lekker een ijsje gehaald bij de ijssalon.

Snack
Terwijl we heerlijk op het balkon zitten, genieten we nog van een lekker drankje en een schaaltje chips, want waarom ook niet? We hebben daar zin in en het is vakantie.

eetdagboekje elise

dag 2

Ontbijt
Mijn muesli was halverwege de vakantie op, dus ik ben gestopt met de Alpro. Mijn ontbijt ontstond hierdoor uit alleen brood met beleg en een glas sap.

Snack
Vanuit huis heb ik maiswafels meegenomen, want deze zijn lekker en handig mee te nemen. Deze hebben wij dus lekker opgegeten tijdens de wandeling.

Lunch
Na een zware wandeling hebben wij heerlijk geluncht in de berghut. De wandeling duurde 6.5 uur, dus we hebben onszelf getrakteerd op een stevige lunch. Ik at hier käsespätzle, een typisch Oostenrijks gerecht. LEKKER!

Avondeten
De ene keer gaan we uiteten, de andere keer koken we zelf. Deze keer hebben wij zelf gekookt. In de supermarkt heb ik rijst gekocht, en deze samen met diepvries groentemix opgebakken, en hierbij aten we gemarineerde kipfilet.

Snack
We hadden geen zin in chips, maar een snack gaat er wel in. In de supermarkt hebben we een kruidenboter stokbrood gekocht en deze afgebakken. Een ijskoud drankje erbij en de dag heerlijk afgesloten.

eetdagboekje elise

Verdeeld over de dag
Ik drink voornamelijk water, maar in een berghut kies ik wel voor een lekkere radler en in het appartement voor een glas suikervrije almdudler. Heb ik zin in een snoepje? Dan pak ik een snoepje. Zin in chocola? Ook dat pak ik.

Iedereen moet natuurlijk zelf kiezen hoe zij hun voeding invullen op vakantie. Persoonlijk kies ik er al jaren voor om niet enorm van mijn ‘’gewoontes’’ af te wijken.

1. Omdat ik het misschien wel moeilijk ga vinden om in mijn oude patroon terug te keren.
2. Omdat de manier waarop ik thuis eet gewoon prima is. Wij vinden het leuk om zelf te koken en vinden het absoluut niet nodig om alle dagen uiteten te gaan, dan is het voor ons niet speciaal meer. Wij genieten ervan om lekker op een balkon te zitten, onder het genot van het uitzicht. En simpel maar lekker en voedzaam te eten. En zoals jullie zien is er voldoende ruimte voor koekjes, snoepjes, chips en ongezonde voeding.

Ik hoop dat ik jullie een duidelijk beeld heb kunnen geven over hoe ik eet op vakantie. Ik geniet, laat niets achterwege maar eet ook verantwoord. Dit zorgt ervoor dat ik niet meer zo veel aankom op vakantie, zoals vroeger. Daar waar ik vroeger 3 à 4 kg aankwam op vakantie, kom ik nu nog maar 1 à 1.5 kg aan. En aankomen is niet erg, dat gewicht gaat er ook echt wel weer af. Vaak is het grotendeels vocht omdat je anders en zouter eet op vakantie, dan dat je thuis gewend bent.

Mochten jullie nog meer van mij willen zien, kunnen jullie mij volgen op Instagram

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook

3 Reactie's
  • Maud
    Geplaatst op 05:56h, 05 november Beantwoorden

    Wow! 36 kilo is echt super! Gefeliciteerd. Ik ben nu ook begonnen aan mijn journey om af te vallen, maar het duurt helaas wat langer als dat ik hoopte. Wat kan ik doen om dit te versnellen, raden jullie ook een eiwitshake aan na elke training?

    • Gymjunkies
      Geplaatst op 13:02h, 08 november Beantwoorden

      Wat een super toffe reactie Maud, dankjewel! 😊 Super dat je ook bezig bent met afvallen. Vergelijk jezelf vooral niet met een ander. Iedere journey is uniek en ieder lichaam werkt anders. Wees trots op elke stap die je zet. ❤️ Wij raden altijd aan om een eiwitrijke snack te nemen na een intensieve training (denk aan kwark, yoghurt, breaker, eiwitshake of een eiwitreep). Liefs, Valesca & Cynthia

  • Beatrice
    Geplaatst op 05:58h, 05 november Beantwoorden

    Ik neem na elke training deze eiwitshake in https://www.flinndal.nl/afslanken/eiwitshakes en ik denk dat het zeker helpt met het opbouwen met spieren.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.