workout ruben van riel

FRIDAY TAGDAY: 10 WORKOUT VRAGEN AAN @RUBEN.FIT

Ruben traint al 8 jaar lang onafgebroken en dat is te zien! Hij heeft WBFF ervaring en leeft naar eigen woorden als een echt topsporter. Hij is opgegroeid met sport en werkt zelf ook als fysiotherapeut. Dit alles doet hij met veel passie! Ruben heeft voor ons 10 workout vragen beantwoord!

Hoelang train je al?

“Ik train nu 8 jaar onafgebroken in de gym. Ik ben altijd al bezig geweest met sport vanaf mijn jonge jaren. Met atletiek heb ik de belangrijkste basis gebouwd voor mijn fysiek in kracht, lenigheid, conditie en uithoudingsvermogen.”

ruben van riel

Welke spiergroep vind je het leukst om te trainen?

“Dit is vrij variërend van tijd tot tijd. Maar benen vind ik toch gruwelijk lekker om te trainen. Het bouwen van goede benen is niet makkelijk. Die uitdaging is het aller leukste. Het kan het diepste uit je naar boven halen op sommige dagen.”

Welke oefeningen deed je tijdens je laatste workout voor die spiergroep?

“De laatste benentraining was een quadriceps dominante workout:

  1. Gemodificeerde leg extension voor de ‘’rectus femoris’’ (bovenste deel van de quadriceps) / superset met lunges waarbij ik het been hoog optrek voor ultieme quadriceps activatie.
  2. Leg press met nadruk op quadriceps / superset met een oldskool sissy squat.
  3. Calf raises
  4. High intensity interval training: 3 rondes van 30 sec per onderdeel: battleropes / treadmill run / wallballs”

 ruben van riel

Welke muziek luister je het liefste tijdens je workout?

“Dit hangt erg af van mijn stemming en mijn energieniveau op de dag. Het varieert van future bass / chillstep en van rock tot heavy metal. Al vind ik heavy metal toch wel erg lekker om te luisteren tijdens een goede training.”

Train je liever samen of alleen?

“Alleen trainen vind ik heerlijk. Ik kan helemaal in mijn ‘zone’ komen. Toch kan ik een training met een trainingsmaatje ook zeer waarderen voor wat extra hulp en inzicht mijn techniek tijdens zware lifts. Trainingen samen met mijn trainer zijn helemaal top. De dingen die ik daar leer zoals het out-of-the box trainen met geweldige trainingstechnieken voelt heerlijk en geeft geweldige resultaten.”

 ruben van riel

Hoeveel dagen train je in de week?

“Eigenlijk train ik iedere dag of ben ik dagelijks met sport bezig. Dat wil niet zeggen dat ik elke dag in de gym ben. Ik train gemiddeld 6 dagen p/w in de gym. High Intensity Training (HITT) buiten of een yoga sessie op zijn tijd kan ik ook zeer waarderen.”

Wat doe je als je niet zo gemotiveerd meer bent?

“Dit komt eigenlijk nauwelijks tot niet voor. Ik adem sport, training, fitness en gezondheid. Dit is mijn passie. Ik doe dit niet perse voor mijn lichaam of voor de buitenwereld. Ik doe dit voor mezelf. Wel komt het eens voor dat ik een zeer zware trainingsperiode heb waarin ik het diepste uit mezelf wil halen. Een voorbeeld was mijn WBFF wedstrijd van vorig jaar. Dit was een geweldig proces waar ik ieder moment van genoten heb. Maar makkelijk was dit niet. Als naturel atleet is het moeilijk om nog goed te kunnen herstellen laatste weken van een wedstrijdvoorbereiding.”

Train je vooral voor de buitenkant of voor je gezondheid?

“Ik train voor beide. Als atleet zoek ik mijn fysieke grenzen op en ik leef als een topsporter. Dit is fysiek gezien natuurlijk per definitie niet altijd gezond. Maar ik vind het heerlijk om te trainen en mezelf uit te dagen! Een gezonde leefstijl is immers de basis voor het creëren van goede sportprestaties. Daar hoort ook een gezonde mindset bij. Er zit veel overlap in. Ik ben veel “mindfull” bezig. In training (als ik dus alleen train) en op mijn werk als fysiotherapeut. Dit draag ik vanuit mijn enthousiasme ook graag over aan anderen.”

 ruben van riel

Wat neem je voor supplementen of voeding voor, tijdens en na je training?

“In principe gebruik ik alleen suppletie als lichte aanvulling op mijn voeding. Een goede maaltijd zoals rood vlees, avocado, rijst en een hand bladspinazie.. Daar train ik erg lekker op! Verder gebruik ik creatine en whey als aanvulling. Mineralen als calcium en magnesium ook niet te vergeten.”

Waar koop je jouw workout kleding het liefst?

“Nike. Hoewel ik een merk als Gymshark ook kan waarderen!”

Volg je Ruben al op Instagram?

Wil jij zelf meer over voeding leren + 105 eiwitrijke recepten ontvangen? Dan is dit boek waarschijnlijk wel iets voor jou!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.