workout vragen gino

10 WORKOUT VRAGEN AAN GINO

Gino traint al negen jaar aan een stuk. Hij begon met fitness omdat hij kampte met overgewicht. We weten allen dat sporten goed is voor je gezondheid, voor ieder van ons. We houden ervan om elkaar op deze manier te motiveren, zodat je lekker in beweging blijft.

Hoelang train je al? En wat was de reden dat je bent gaan sporten?

Ik train al 9 jaar. De reden dat ik ben gaan sporten is omdat ik kampte met overgewicht, daardoor vrij onzeker was en niet blij was met mijn lichaam. Ik begon in eerst instantie puur om af te vallen, maar de liefde voor fysieke ontwikkeling kwam al gauw toen ik de resultaten zag!

Welke spiergroep vind je het leukst om te trainen?

Alles! Nee, als ik echt zou moeten kiezen twijfel ik tussen borst of benen. Borst voelt vaak het fijnste, terwijl benen weer de meest uitdagende spiergroep zijn. Laten we voor de moeilijkste keuze gaan; benen!

Welke oefeningen deed je tijdens je laatste workout voor die spiergroep?

Tijdens mijn laatste benen training heb ik het volgende gedaan:

  • Squats 3 sets van 4-6 herhalingen
  • Dumbbell Romanian Deadlift 3 sets van 8-12 herhalingen
  • Bulgarian Split Squats 3 sets van 10-15 herhalingen
  • Leg Curls 3 sets van 10-20 herhalingen
  • Seated Calf Raise 3 sets van 8-15 herhalingen
  • Cable Crunches 3 sets van 10-20 herhalingen
  • Hanging Leg Raises 3 sets van 8-15 herhalingen

Ik train benen en daarbij elke spiergroep 2x per week. Zo varieer ik mijn compounds en leg ik de prioriteit op hamstrings dominant (deadlift) en quadriceps dominant (squats).

workout

Welke muziek luister je tijdens je workout?

Dit varieert. Als ik écht gas wil geven, zo net voordat ik start met een deload week (waarbij de intensiteit op het hoogste level zit) zal het grotendeels rock/heavy metal zijn. Maar dit kan ook goed hip-hop of drum & bass zijn, dat is maar net waar mijn mood ligt.

Train je liever samen of alleen?

Vaak toch liever alleen. Ik vind het super leuk om met iemand samen te trainen, maar de focus en intensiteit die ik solo in kan zetten overtreft vaak dan wanneer ik met iemand anders samen train. Ik ben iets te sociaal aangelegd, haha. Er zijn maar een aantal mensen waar ik graag mee train, en die zijn qua trainingsintensiteit en kennis ook op een wat gevorderd level. Maar ik train toch het meest alleen!

Hoeveel dagen train je in de week?

Ik train momenteel 6 dagen per week, in de vorm van een push, pull, legs schema. Voorheen heb ik veel upper/lower routines gevolg waarbij ik 5 dagen trainde, maar mijn voorkeur gaat uiteindelijk toch naar push, pull, legs.

Ben je wel eens je motivatie kwijt en zo ja wat doe je dan?

Tuurlijk. Motivatie is iets wat komt en gaat; de ene periode heb je meer pit in je dan de andere periode. Wat ik hier tegen doe is niks. De wil om je doelen te bereiken zou nooit afhankelijk moeten zijn van motivatie. Het moet (in mijn ogen) dieper liggen dan dat! Je wilt het, of je wilt het niet. Of je nu moe bent of niet, het werk moet gedaan worden.

workout

Train je vooral voor een mooi lichaam, je gezondheid of allebei?

Voor beide! Ik vind de fysieke ontwikkeling een super gaaf gevolg van het werk wat je in de gym doet, maar ik vind daarnaast ook belangrijk dat je gezond oud wordt. Dat is ook iets om veel waarde aan te hechten. Tevens vind ik daarnaast de mentale ontwikkeling en het feit dat je jezelf super goed voelt na een workout, ook tof. Passie voor de sport!

Wat neem je voor supplementen en/of voeding voor, tijdens en na je training?

Qua supplementen gebruik ik niet veel. Ik gebruik een Citrulline Malate supplement, in combinatie met een kopje koffie als pre-workout. Ik ben vrij gevoelig voor cafeïne, dus wil mezelf niet veel ophypen. Tevens gebruik ik Creatine & Whey Protein, maar niet per se op een specifieke timing.

Voor het trainen eet ik het liefst een maaltijd die hoog in koolhydraten, hoog in eiwitten en laag in vetten is. Vaak is dit zoete/witte aardappelen, kipfilet en wat spinazie & champignons.

Tijdens het trainen gebruik ik niets; gewoon kraanwater. Voorheen heb ik wel eens dextrose gebruikt als ik bizar lange trainingen had, puur om ervoor te zorgen dat ik aan het einde nog wat ‘kick’ in me had.

Na het trainen eet ik wederom een maaltijd hoog in koolhydraten en eiwitten, en laag in vetten. Vetten vertragen de vertering en dat is bij een pre & post workout maaltijd niet altijd gewenst. Dit is vaak wéér aardappelen, maar kan ook rijst zijn, met kipfilet en groenten.

Waar koop je jouw workout kleding het liefst?

Dit komt vaak van Alphalete af. Daarnaast Vanquish of Gymshark. Maar net waar mijn smaak het meeste ligt voor wat ik wil bestellen!

Je kunt Gino volgen via Instagram of via zijn eigen website.

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.