snacks

GEZONDE SNACKS (OM MEE TE NEMEN)

Wij zijn gek op snacks! Jij ook? Er zijn heel veel gezonde snacks te bedenken en te vinden in de supermarkt. Elise deelt vandaag haar favoriete snacks, om zelf te maken maar ook om zo kant en klaar te kopen.

Ik hou van snacken. Wie niet trouwens?

Wanneer ik vroeger dacht aan snacken, dacht ik direct aan ongezonde dingen: een koekje, chocola, een paar snoepjes of een schaaltje chips. Op zijn tijd is daar helemaal niets mis mee. In tegendeel: ik ben juist voor het af en toe eens een ongezondere snack nemen, zodat je jezelf niets ontzegt en niet een hele zak chips op eet wanneer je van jezelf ‘’eindelijk eens chips mag eten’’.

En daarbij: gezond snacken hoeft helemaal niet saai of smakeloos te zijn. Er zijn tegenwoordig steeds meer gezonde snacks te koop, maar er ontstaan ook steeds meer gezonde recepten om zelf te maken!

Ik deel mijn favoriete snacks graag met jullie.

 

Kant en klare snacks (te koop in de supermarkt)

  • Ik ben gek op de maiswafels met een smaakje van de Albert Heijn. Vooral die met kaassmaak, smaakt echt naar kaaschipjes. Ook heb je ze in de smaken: zeezout, paprika, spicy rode biet, sourcream & onion en protein. Per pakje van 3 maiswafels zit je rond de 110 kcal.
  • Wat ik ook echt een topper vind, is de brosse eierkoek van Bolletje. Een brosse eierkoek bevat 65 kcal per stuk.
  • Ontbijtkoek minder suiker. Ik heb deze van het huismerk van Albert Heijn. Gek genoeg bevat de ‘’minder suiker’’ variant minder kcal dan de ‘’zero’’ variant. Super handig, de plakken zijn al gesneden. Per plak bevat deze ontbijtkoek 64 kcal.
  • CHOCOLA! Zelf at ik vroeger alleen maar witte ‘’chocola’’, daarna alleen melkchocola, toen ben ik overgestapt op puur en tegenwoordig geniet ik écht van 85% chocolade van Lindt. Een blokje bevat ongeveer 50 kcal.
  • Uiteraard kun je als snack ook een stuk fruit pakken. De fabels over het eten van maximaal 1 stuk fruit per dag, daar doe ik niet aan. Ik geniet 2 keer per dag van een stuk fruit naar keuze.
  • Wat ook te koop is in de supermarkt, zijn snoeptomaatjes, snoepkomkommers, snackworteltjes en snackpaprika’s. Uiteraard kun je ook gewoon een normale komkommer of paprika kopen en deze aan plakjes/reepjes snijden. Om het iets extra’s te geven kun je deze snacks dippen in bijvoorbeeld hummus!
  • Ook een snack en perfect om jouw vetten aan te vullen: ongezouten noten. Mij maak je heel blij met macadamia noten, walnoten en pecannoten.

 

Self-made snacks

  • Stipt op nummer 1 staat bananenbrood. Hier kun je eindeloos mee variëren. Voeg bijvoorbeeld cacaopoeder toe, chocolate chips (puur) of wat diepvries rood fruit. Internet staat vol met recepten voor bananenbrood.
  • Een havermouttaartje gaat er hier ook nog wel eens in. Hier staan tal van recepten op internet.
  • Een schaaltje (plantaardige) kwark of yoghurt met (zelfgemaakte) granola is ook altijd een topper. Vooral na een avondje in de sportschool of gewoon als avondsnack is dit een lichte snack maar toch goed vullend.

 

Kijk naar wat bij jou past

Ik kan me voorstellen dat het bedenken van snacks moeilijk is. Want wat past nou bij jou wat je ook echt lekker vindt? En wat past er in jouw dag-totaal aan macro’s? Ga je bijvoorbeeld niet over je vetten heen maar misschien wel over het aantal calorieën?

Hier voor zou het My Lifestyle Abonnement een goede uitkomst kunnen zijn voor jou. Dit is een op maat gemaakt programma waarbij jij iedere week een nieuw weekmenu ontvangt met iedere 6 weken nieuwe workout schema’s. Dit weekmenu is volledig afgestemd op jouw doelen, wensen en behoeften. Ook kun jij aangeven wat jij wel en niet lekker vindt of niet wil/mag eten. Lactose, gluten, noten intoleranties zijn dan ook geen enkel probleem. Ook kun je kiezen of je wel of geen vlees/vis in je weekmenu’s wilt hebben.

Met de code: ELISELP10 krijg jij 10% korting op het 6- en 12 maanden abonnement.

Wil je meer lezen over een gezonde levensstijl, mijn fysieke én mentale verandering zien? (42 kg afgevallen) Op mijn Instagram deel ik tips, recepten en herkenbare onderwerpen wanneer je bezig bent met een gezonde levensstijl. Ook probeer ik je met mijn transformatie te inspireren om ook met jezelf aan de slag te gaan.

Tot volgende week!

Liefs, Elise

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.