structuur

6 MANIEREN OM MEER STRUCTUUR IN JE LEVEN TE KRIJGEN

Heb jij het gevoel dat het één grote chaos is in jouw hoofd? En lukt het je maar niet om meer structuur in je leven te krijgen? Wij gaan jou daar vandaag bij helpen. Het lijkt heel lastig, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. Het is zo lastig als je het zelf maakt in je hoofd ;).

Als je last hebt van geestelijke of lichamelijke problemen dan is het voor jou lastiger om controle en overzicht te houden in het dagelijks leven. Wanneer je een groot gedeelte van de dag in je hoofd zit, bezig bent met piekeren dan blijft er minder plaats over in de hersenen om je bezig te houden met praktische zaken. Wij zijn hier het levende bewijs van omdat wij zelf gestruggeld hebben met mentale problemen zoals burnouts, depressies en eetstoornissen.

Zo lijkt het misschien ontzettend veel werk om te beginnen met structuur aanbrengen en word je bij de gedachte al moe… Het is vaak dat we niet weten waar we kunnen beginnen. Doe daarom eerst eens een stapje terug en observeer. Je hoeft niet gelijk ALLES aan te pakken. Net als elke verandering, begin je met kleine stapjes.

Ben jij aan het einde van de dag helemaal opgebrand en ga je daarom niet meer sporten? Ben jij te druk bezig dat je vergeet te eten of geen tijd maakt voor je maaltijden te bereiden? Plan je geen tijd voor jezelf omdat er geen plek meer voor is in je planning? Welke onderwerpen in jouw leven vind jij belangrijk en waar wil jij graag aandacht aan besteden, of meer structuur in krijgen?

Voorbeelden:

  • Gezondheid (beweging/voeding/mindset)
  • Werk
  • Hobby
  • Familie
  • Tijd om alleen te zijn
  • Partner

 

What to do

Wat kun je doen om overzicht te houden, meer balans in je leven te krijgen? De volgende zes stappen helpen je bij het aanbrengen van structuur in je leven.

  1. Begin met het tekenen van zes rondjes. Neem de tijd om na te denken over je belangrijkste onderwerpen, waar jij graag meer structuur in wilt zien en krijgen.
  2. Kies één onderwerp uit waar je aan wilt gaan werken en maak een plan. Wat wil je doen? Welke acties zou je uitvoeren? En wat voor gevoel geven deze acties je? Schrijf zoveel mogelijk acties op papier. Dit is een lijst die vraagt om je aandacht en toewijding.
  3. Voer stap 2 uit voor alle onderwerpen die in jouw rondjes staan. Je zult versteld staan hoeveel overzicht het opschrijven van je taken geeft. Het is belangrijk om je realiseren dat deze taken werkelijkheid kunnen worden.
  4. Stel voor elke dag een plan op. Plan minimaal één actie van de onderwerpen in je dagelijkse planning en reserveer daar tijd voor. Al is het maar 10 minuutjes op een dag.
  5. Alles valt of staat bij een planning! Ben jij bezig met een gezonde levensstijl? Gebruik daar dan een handige planner voor zoals bijvoorbeeld onze Lifestyle Planner. Hierin kun je je voeding en workouts in plannen. Niet alleen dat.. de planner bevat ook nog eens mindset opdrachten, boodschappenlijstjes, ruimte om jouw progressie bij te houden en meerdere pagina’s om jouw weekdoelen te beschrijven. Je kunt ook kiezen voor de My Good Life Planner, check mijn website voor meer informatie!
  6. Geef alles wat je hebt, ga 100% ALL IN! Actie is de sleutel tot jouw kracht en het behalen van je doelen. Onderneem actie. Start vandaag.

 

Je kunt Gymjunkies volgen via Instagram of Facebook!

Geen reactie's

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.